Gledate li vi TV reklame ili spadate u one koji brže-bolje izmisle sebi neki posao čim se pojavi reklamni blok na TV-u? Moram da priznam da sam pripadnik ove druge grupe i da ću učiniti sve, čak ću i sudove oprati – a to mrzim najviše na svetu, da izbegnem (najmanje) desetominutnu “mentalnu masažu” najrazličitijih TV šopova sa revolucionarnim proizvodima bez kojih je dalji vaš opstanak na ovoj planeti pod znakom pitanja, omekšivača koji mirišu sledećih par meseci ili kredita koji jednostavno morate uzeti jer vam ih banke, dobrog srca, prosto poklanjaju. Isto tako kao što izbegavam reklame na televiziji u kolima menjam stanicu na radiju čim one počnu. I verujem da ima još  mnogo vas takvih.

Istovremeno, obožavam kupovinu putem interneta. Toliko da se moji ponekad šale da bih i hleb i mleko kupovala online, samo da je to kod nas moguće. Pre svega, volim ideju da sama odlučujem šta je to što me interesuje i što mi u tom trenutku treba i kada mi treba. Znači, kupovinu mogu obavljati u bilo koje doba dana i noći. Takođe volim lepo dizajniran i redovno ažuriran sajt ili blog prodavca iz koga lako mogu da saznam sve informacije o proizvodu i uslugama ili da uporedim cene proizvoda sa drugim prodavcima. Shvatili ste već, volim taj (pri)vid slobode izbora koji nam internet reklamiranje pruža.

Inače, rasprava oko toga koji oblik reklamiranja je efikasniji i zašto traje već nekoliko godina. Dok tradicionalni marketing beleži stagnaciju ili čak i pad, digitalni marketing nastavlja da raste i postaje jedan od najvažnijih faktora uspeha preduzeća bez obzira na njegovu veličinu, to gde se nalazi ili čime se bavi.

Ali hajde da prvo vidimo šta je šta. Tradicionalni marketing su osim gore pomenutih TV i radio reklama još i reklame u novinama, bilbordi koje viđate po gradu, flajeri koje vam dele na ulici, vizit karte, posteri i sl. Digitalni marketing, s druge strane, je reklamiranje na internetu, na društvenim mrežama, predstavljanje proizvoda ili usluge putem web sajta ili bloga i još čitav niz drugih mogućnosti koje internet pruža.

Prednosti digitalnog marketinga u odnosu na klasičan maketing, naročito kada su u pitanju male radnje ili preduzeća, su bezbrojne, ali pokušuću da izdvojim nekoliko najvažnijih “zašto”:

digitalni marketing - veliki i mali

1. Zato što je digitalni marketing jednako dostupan svima

Digitalni marketing pruža jednaku šansu malima, kao i velikima, da se bore za svoj deo tržišta i privuku svoju ciljnu grupu potrošača i upoznaju je sa svojim proizvodima. Svako od vas može da napravi sajt ili blog i otvori naloge na društvenim mrežama kako bi podelio sa publikom informacije o svom proizvodu ili usluzi.

2. Zato što je digitalni marketing ekonomičniji od tradicionalnog marketinga

Tradicionalno reklamiranje uglavnom puno košta. Reklame na TV-u su jako skupe i pristupačne su samo velikim kompanijama i velikim budžetima, a ni reklame na slušanijim radio stanicama nisu baš jeftine. Iznajmljivanje jednog bilborda često prevazilazi ceo budžet za marketing malog preduzeća. Na kraju vam ostaju, eventualno, reklame na lokalnoj televiziji ili radiju – koje uglavnom slabo ko gleda i sluša. Sa druge strane digitalni marketing omogućava vam da i sa ograničenim budžetom doprete do velike grupe potrošača i da za vas i vaš posao u kratkom roku sazna veliki broj ljudi.

3. Zato što digitalni marketing omogućava da vaša reklama dospe do ciljane publike

Zamislite damu koja gleda uzbudljiv ljubavni film, i taman da se dvoje glavnih junaka poljube, a u pozadini se već čuje dramatična muzika, kad ovu napetu scenu prekida reklama za – motorne testere. Ili nekog ko gleda dobru akciju, gde se, obavezno, dobar i zao već gledaju preko nišana svog oružja i samo što nisu zapucali, kad televizija baš tad reši da pusti reklame za novi deterdžent ili uloške sa krilcima. Šta mislite, koliko novih kupaca će oni koji su ove reklame debelo platili ovako dobiti? Nešto sumnjam da će biti ijedan… Osim što je skupo, kod tradicionalnog reklamiranja nemate mogućnost da odredite kome će reklama biti prikazana, pa tako plaćate i za koga treba i za koga ne treba. Digitalni marketing, sa druge strane, omogućava vam tz targetiranje, odnosno određivanje ciljane publike, bilo da oni koriste računare, tablete ili mobilne telefone. A sve je mnogo lakše kada znate kome se tačno obraćate.

digitalni marketing - prihodi

4. Zato što digitalni marketing povećava vaše prihode

Dobra i pažljiva primena digitalnog marketinga omogućava znatno povećanje prihoda. Kod velikih kompanija prihod može da se poveća i do dva puta, a kod malih preduzeća i radnji i do tri (pa i više) puta, čime dobijate mogućnost da dalje rastete i razvijate se.

Dakle, očigledno, digitalni marketing ima velike prednosti nad tradicionalnim marketingom i praktično nastavlja tamo gde je ovaj stao. Bez onlajn prisustva, pogotovu ako ste malo preduzeće ili radnja ili ste tek počeli sa radom, potencijalni kupci će danas teško saznati za vaš posao.