Internet reklamiranje za promovisanje lokalnih radnji i malih preduzeća, ili onih koji tek počinju sa radom, ne mora biti ni težak ni komplikovan posao. Međutim mnogi to smatraju zastrašujućim zadatkom, koji će ih sigurno koštati previše novca i oduzeti im previše vremena i za koji je potreban čitav tim ljudi. Tačno je da internet reklamiranje obuhvata veliki skup aktivnosti – ali ako ste lokalno, malo, preduzeće ili radnja ne morate ih primeniti sve. Dovoljno je da pronađete strategiju koja će biti najbolja baš za vas, primenite je i zaradite.

Ovaj blog, nadam se, biće koristan naročito za lokalne male preduzetnike i pomoći im da na pravi način iskoriste prednosti koje pruža internet reklamiranje. Dozvolite mi zato da sa vama podelim nekoliko ideja i saveta kako da to uradite najbolje i najjednostavnije.

internet reklamiranje - blog

Obavezno napravite website, ali neka bude jednostavan

Uvek imajte na umu da je vaš web sajt lice vaše kompanije na internetu. Zato on treba da sadrži sve najvažnije podatke o vašem poslu. To olakšava da neko pronađe potrebne informacije i da zatim donese odluku da vas kontaktira. Kada rešite da napravite web sajt naići ćete na dosta ljudi ili agencija koji to rade, za više ili manje novca, ali uvek se dobro raspitajte i budite sigurni da znate šta ćete tačno za svoj novac dobiti. Možda najbolji savet je da ne komplikujete previše. Neka vaš sajt bude dopadljiv i jedinstven, ali neka pre svega bude jednostavan za upotrebu vašim kupcima. Verovatno ćete na internetu naći mnogo ideja kako vaš sajt treba da izgleda, ali neke od stranica koje bi trebalo da se nađu na njemu su:

  • Početna stranica
  • O nama
  • Stranica sa uslugama koje pružate (jedna ili više, zavisiće od delatnosti)
  • Iskustva korisnika
  • Kontakt
  • Blog                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Stranica koja govori o vašim uslugama trebalo bi da sadrži i dosta fotografija ili videa onoga što radite. Nemojte koristiti besplatne slike sa interneta, ma koliko one odgovarale vašem poslu. Koristite slike vaših stvarnih proizvoda ili usluga kad god je to moguće.

Za pisanje tekstova za blog zaposlite stručnjaka, copywriter-a koji će znati da vam napiše tekstove vodeći računa o SEO, odnosno optimizaciji teksta za pretraživače.  Pobrinite se da ga obavezno snabdete sa dovoljno podataka kako bi on znao šta tačno tražite i kako bi na najbolji način pisao o vama.

Na kraju, proverite da li se vaš sajt vidi jednako dobro na kompjuterima, tabletima i pametnim telefonima. U današnje vreme ekspanzije mobilnih telefona za internet reklamiranje naročito je važno da se vaš sajt može pregledno videti na njima.

internet reklamiranje - društvene mreže

Budite aktivni na društvenim mrežama

Preduzeća bilo koje veličine danas bi trebalo da budu aktivna na društvenim mrežama. Ali za mala, naročito lokalna, preduzeća i radnje to je posebno važno jer na taj način mogu da dođu do mnogo većeg broja kupaca.  Jednostavno, ako kupci ne mogu da nađu VAS na društvenim mrežama naći će vaše konkurente koji su tu prisutni. Facebook, Instagram, Twitter itd mogu biti velika pomoć za internet reklamiranje. Napravite stranu svog preduzeća, unesite sve potrebne podatke i redovno ih dopunjujte, tj postujte. Društvene mreže su odlične za promociju vaših usluga, novosti i akcija kao i za objavljivanje članaka sa vašeg bloga ili vaših fotografija ili videa. Ako se pravilno koriste mogu itekako privući vaše ciljano tržište, tj nove kupce i pomoći u vašem rastu. Redovno i aktivno prisustvo na društvenim mrežama, naravno, zahteva dosta vremena. Kao i izradu web sajta i pisanja sadržaja za blog možda nije loše da i to prepustite profesionalcima.

internet reklamiranje - email

Koristite e-mail marketing, ali sa merom

E-mail marketing je  dobar način za internet reklamiranje vaših proizvoda i usluga onima koji su već pokazali interesovanje za vas. Mnogi ljudi koji su posetili vaš sajt neće odmah postati vaši kupci. Ali neki od njih će možda imati nešto da vas pitaju ili će želeti još informacija i ostaviće vam svoje podatke u kontakt formi. Njima šaljete mejlove. Možete im, naprimer, poslati specijalnu ponudu (ili ponude), obavestiti ih o novom članku na blogu ili ih samo mesečno upoznati sa uspesima svog preduzeća i daljim planovima. Vaši mejlovi bi trebalo da su kratki i zanimljivi, da biste zadržali pažnju, ali ipak preneli svoju poruku. Ljudi ne vole kada su preplavljeni sa previše informacija. Ako je cilj da neko klikne na link (vezu) napišite opis koji će ih zainteresovati i postavite odgovarajući poziv na akciju (CTA). Ako vaša radnja ili preduzeće ima novu ponudu ili promociju, recite im tačno što je u pitanju i kako će to dobiti. Takođe, ako šaljete previše poruka ljudi mogu postati nezainteresovani ili ljuti, a to može prouzrokovati da se odjave sa vaše liste za slanje elektronske pošte. Što je suprotno vašim ciljevima.

I na kraju ono što bi trebalo da imate na umu pre nego što krenete u akciju je:

  • prvo proverite da li imate jasno određene ciljeve
  • proizilazi iz priče o sajtu – neka bude jednostavno
  • nemojte se bojati da počnete jer, što pre počnete raditi pre ćete videti i uspeh internet reklamiranja za svoju radnju ili preduzeće.