Započeli ste svoj mali biznis i sada ste fokusirani na to kako da prvi kupci dođu na vaša vrata. Vi znate da nudite dobar proizvod ili uslugu i u početku verujete da vam je to dovoljno. Samo je pitanje vremena kada će vas kupci pronaći. Ipak, vremenom shvatate da ako ne želite da za vas zna samo vaša rodbina, prijatelji i najbliži komšiluk, morate da uložite i u reklamu. Naravno, možete se osloniti i na tradicionalne načine reklamiranja  – flajere, oglase u novinama i na lokalnim televizijama, bilborde. I nadati se najboljem… Ponekad će ova strategija doneti nešto uspeha vašem poslu. Međutim, postoji bolji i lakši način. Mala preduzeća trebalo bi, pre svega, da razmisle o ogromnom tržištu koje se nalazi na internetu. Ni jedno preduzeće ni radnja, bez obzira koliko je malo i novo ne bi smelo da zanemari onlajn reklamiranje i njegove prednosti.

onlajn reklamiranje-prednosti

Onlajn reklamiranje – prednosti

  • Potencijalni korisnici do kojih možete doći na internetu su mnogo brojniji nego što ih ikada možete pronaći lokalno. Štaviše, onlajn reklamiranje ili digitalni marketing vam omogućuje da doprete do velikog broja ljudi na način koji je isplativ, a rezultati su merljivi.
  • Imate mogućnost komunikacije i interakcije sa vašim pratiocima na društvenim mrežama i možete saznati tačno šta oni traže da bi ste se uspešnije tome prilagodili.
  • Možete uštedeti novac, a pri tome dopreti do više kupaca za manje para nego kod tradicionalnih metoda reklamiranja.
  • Kroz komunikaciju sa pratiocima upoznaćete svoje kupce i dozvoliti i njima da vas upoznaju – što doprinosi lojalnosti vašem brendu. Ljudi više veruju onome za koga imaju utisak da ga dobro poznaju.
  • Odmah možete da pratite rezultate vaših reklamnih kampanja, kao i da ih menjate ili prilagođavate tako da budu uspešnije.

Onlajn reklamiranje – izgovori

Nalazite li i vi izgovore zašto ne možete da nađete vremena da se potrudite i primenite online reklamiranje na vaše preduzeće ili radnju? Različiti vlasnici nalaze različite razloge za to da izbegnu ovaj način marketinga, ali na kraju – izgovori su samo izgovori.

Vlasnici malih preduzeća, pogotovu ako su tek počela sa radom, ponekad veruju da nemaju dovoljno vremena ni novca kako bi bili konkurentni na internetu. Oni misle da se ne mogu suočiti sa tolikim izazovima odjednom – naročito ako tek uče o svom biznisu. Zato radije puštaju da se stvari polagano odvijaju, držeći se jednog ili dva osnovna tradicionalna oblika reklamiranja, predpostavljajući da će njihovo preduzeće samo od sebe rasti kako vreme prolazi. Što je prilično optimističan pogled na poslovanje.

Možda čak misle da je najbolja strategija jednostavno čekati da kupci sami dođu. Pošto su u pitanju mala preduzeća ili radnje veruju da im je potreban samo mali broj kupaca. Ovo nikako nije efikasan pristup. Niko vam ne garantuje da će vaše preduzeće privući potencijalne klijente samo svojim postojanjem, a čak i da se to dogodi njihov broj nikada neće biti dovoljan za zaista profitabilan posao.

onjaln reklamiranje-kupac

Vaši kupci su već onlajn

Ako ste do sada izbegavali internet reklamiranje misleći da još niste spremni i da je potrebno još samo malo vremena pa ćete se time pozabaviti, imate problem. Vaši potencijalni kupci su već na internetu. Sada. Danas. Postoji velika šansa da upravo traže preduzeće poput vašeg, ali kako VAS ne mogu naći odabraće nekog drugog. Jednostavno. Čak i oni koji su videli vaš flajer ili oglas ili bilbord potražiće vas na internetu. Istraživaće šta mogu da saznaju o vama. Očekivaće vaš  sajt (website) i profile na društvenim mrežama. Na njima će moći da se informišu, a i saznaju šta drugi ljudi misle o vama i vašim proizvodima. Ako vas tamo ne pronađu zaključiće ubrzo da vaš posao i nije mnogo ozbiljan ili kvalitetan i okrenuće se nekom drugom. Kada donesu takvu odluku verovatno ste ih zauvek izgubili kao kupce.

onlajn reklamiranje-konkurenti

Vaši konkurenti su takođe onlajn

Da biste bili uspešni trebalo bi da obratite pažnju i na to šta vaši konkurenti rade onlajn i učiti iz toga. Ne gledajte na vaše konkurente u poslu samo kao na nekog koga treba da pobedite i budete bolji od njega – već i kao na nekog od koga puno možete da naučite. Gledajući njihove reklame dobićete ideju šta funkcioniše, a šta baš i ne. Bez obzira u kom ste poslu najverovatnije već imate konkurenciju na internetu. Koji sadržaj upotrebljavaju? Imaju li blog? Koriste li video? Šta ih čini jedinstvenim? Kako komuniciraju sa svojim kupcima? Mislite li da vi možete bolje? Ne možete, ako niste prisutni u digitalnom svetu! Ako vaši potencijalni kupci tražeći preduzeće ili uslugu poput vaše na internetu naiđu na vaše konkurente umesto na vas, vaš posao nije na dobrom putu. Ne mogu vas odabrati, ako ni ne znaju za vas. U toj trci vaši konkurenti su krenuli pre vas, bez obzira koliko im je efektan sajt ili dobra reklamna poruka. Jer, oni su PRISUTNI.

online reklamiranje-dostupni

Budite dostupni vašim potencijalnim kupcima

Jasno je već da je u današnjem digitalnom svetu prvo mesto na kome prosečan kupac traži ono što želi internet. Bez obzira na proizvod ili uslugu koja im treba najverovatnije prvo mesto gde će to potražiti je Google. Ako vi niste onlajn i ne mogu vas pronaći nažalost ispadate iz igre. Ali čak i ako ste prisutni na internetu, a vaše konkurente je lakše naći ili ih pronađu prve i dalje imate problem. Zato je potrebno osim izrade sajta i da ga optimizujete. Optimizacija je strategija koja vam može pomoći da budete ispred svojih konkurenata u Google pretraživaču pomoću ključnih reči. Ključne reči su ono što vaši potencijalni kupci unose u pretraživač kada traže odgovarajući proizvodi ili uslugu. Ali tu posao nije završen. Čak i kada vas pronađu potencijalni kupci će vas i dalje upoređivati sa vašim konkurentima. Eto još jednog razloga zbog kog morate dobro poznavati konkurenciju – vaši potencijalni kupci vas neprestano upoređuju: vaše radno vreme, cene, specijalne akcije… i važno je da ovo upoređivanje bude u vašu korist.

Shvatite onlajn reklamiranje kao način da učinite sebe pristupačnijim za ljude do kojih pokušavate da dospete u nameri da im ponudite vaš proizvod ili uslugu. Vaše poslovanje širi se i izvan vaših zidova i vi na taj način dopirete do mnogo više ljudi nego što bi to mogli na lokalnom nivou. Takođe, kada ste prisutni na internetu vaše preduzeće je otvoreno čak i van radnog vremena. Vaši budući kupci mogu vas pronaći, praktično, u bilo koje doba dana ili noći. Mogu vam poslati mejl (email) sa pitanjem, razgledati proizvode na vašem sajtu ili čak i kupovati – ako imate tu mogućnost. Potencijalni kupci koji ne mogu fizički da dođu do vas, takođe mogu kupovati, bez obzira da li su ograničeni invaliditetom, nedostatkom prevoza ili samo žive previše daleko.

onlajn reklamiranje-ciljna grupa

Prepoznajte vašu ciljnu grupu

Onlajn reklamiranje omogućava vam da se povežete sa svojim potencijalnim kupcima. Postepeno ćete ih upoznati i saznati šta žele da pronađu. Na društvenim mrežama ili na blogu možete započeti razgovor. Možete pokrenuti anketu i tako ih pokušate upoznati. Obratite pažnju na njihove odgovore. Koji su njihovi problemi? Šta ih to drži budne noću? Koja rešenja im vi možete ponuditi? Umesto da pokušavate da pogodite, kao kod tradicionalnog marketinga, onlajn reklamiranje vam pruža alate i metode da saznate ko su zaista vaši kupci. Na taj način počinjete da gradite odnos sa svojim kupcima i postajete mnogo više od preduzeća, postajete pouzdan partner. Ljudi mnogo radije kupuju od preduzeća ili radnji kojima veruju ili od kojih su već kupovali. Naravno sve ovo pod uslovom da je vaš proizvod ili usluga zaista kvalitetna.

Malo je načina reklamiranja koje su tako efikasni kao onlajn reklamiranje. Mala preduzeća često pokušavaju da dobiju što je moguće više sa malim budžetom. Mnogi oblici internet reklamiranja omogućavaju vam da se sazna za vaš brend i da dođete do vaše ciljne grupe čak i sa malim budžetom. Samim tim imaćete mnogo veće šense za poslovni uspeh.