Kao i kod većine nastavnih metoda, i onlajn učenje ima svoje pozitivne i negativne strane. Dekodiranje i razumevanje ovih pozitivnih i negativnih strana pomaže institutima u stvaranju strategija za efikasnije izvođenje lekcija, obezbeđujući nesmetano učenje učenicima.
Onlajn učenje: sve što treba da znate
Jedan od najčešće korišćenih izraza nakon pandemije je izraz “novo normalno“. Novo normalno u obrazovanju je povećana upotreba alata za učenje na mreži. Pandemija COVID-19 pokrenula je nove načine učenja. Širom sveta obrazovne institucije gledaju ka mrežnim platformama za učenje kako bi nastavile sa procesom obrazovanja učenika. “Novo normalno” je sada transformisani koncept obrazovanja sa onlajn učenjem u samom centru. Danas se digitalno učenje pojavilo kao neophodan resurs za učenike i škole širom sveta. Za mnoge obrazovne institute ovo je potpuno nov način obrazovanja koji su morali da usvoje. Učenje na mreži sada je primenljivo ne samo za akademsko obrazovanje, već se proširuje i na vannastavno učenje za studente. Poslednjih meseci potražnja za onlajn učenjem porasla je znatno i nastaviće to da čini i u budućnosti.
Prednosti onlajn učenja
1. Efikasnost
Učenje putem interneta nudi nastavnicima efikasan način predavanja. Učenje na mreži ima brojne alate kao što su video zapisi, PDF-ovi, podkasti, a nastavnici mogu da koriste sve ove alate kao deo svojih predavanja. Proširujući plan lekcija izvan tradicionalnih udžbenika tako da uključuju i mrežne resurse, nastavnici mogu postati mnogo efikasniji.
2. Pristup vremenu i mestu
Još jedna prednost onlajn obrazovanja je što omogućava učenicima da pohađaju nastavu sa bilo koje lokacije po njihovom izboru. Takođe omogućava školama da dosegnu širu mrežu učenika, umesto da budu ograničene geografskim granicama. Pored toga, onlajn predavanja mogu se snimati, arhivirati i deliti za buduću upotrebu. Ovo omogućava studentima pristup materijalu za učenje u vreme kada im to najviše odgovara.
3. Pristupačnost
Još jedna prednost onlajn učenja su smanjeni finansijski troškovi. Onlajn učenje i obrazovanje je daleko pristupačnije u poređenju sa fizičkim učenjem. To je zato što učenje putem Interneta eliminiše troškove prevoza učenika, obroka i, što je najvažnije, nekretnina. Pored toga, svi materijali za kurs ili studiju dostupni su na mreži, čime se stvara okruženje za učenje bez papira koje je pristupačnije, a istovremeno je i korisno za životnu sredinu.
4. Poboljšana prisutnost učenika
S obzirom da se onlajn časovi mogu pohađati kod kuće ili sa lokacije koju ste izabrali, manje su šanse da učenici propuste nastavu.
5. Odgovara raznim stilovima učenja
Svaki učenik ima različit stil učenja. Neki studenti uče vizuelno, dok neki više vole da uče putem zvuka. Slično tome, neki učenici napreduju u učionici, a drugi su studenti samostalniji i velike grupe im odvlače pažnju. Sistem za učenje na mreži, sa nizom mogućnosti i resursa, može se personalizovati na više načina. To je najbolji način da se stvori savršeno okruženje za učenje prilagođeno potrebama svakog učenika.
Nedostaci onlajn učenja
1. Nemogućnost fokusiranja na ekran
Za mnoge studente jedan od najvećih izazova učenja na mreži je borba sa fokusiranjem na ekran tokom dužih vremenskih perioda. Kod onlajn učenja, veće su šanse da studentima pažnju odvuku društvene mreže ili neki drugi web sajtovi. Zbog toga nastavnici imaju veliki izazov da svoje onlajn časove održavaju oštrim, zanimljivim i interaktivnim kako bi pomogli učenicima da ostanu koncentrisani na lekciju.
2. Tehnološka pitanja
Još jedan ključni izazov nastave na mreži je internet povezanost. Iako je protok interneta u poslednjih nekoliko godina naglo porastao, u manjim gradovima veza sa pristojnom brzinom i dalje predstavlja problem. Bez stabilne internet veze za učenike ili nastavnike, učeniku može nedostajati kontinuitet u učenju. To može predstavljati ozbiljan problem u procesu obrazovanja.
3. Osjećaj izolovanosti
Studenti mogu mnogo naučiti iz druženja sa vršnjacima. Međutim, na onlajn času postoji minimalna fizička interakcija između učenika i nastavnika. To često izaziva osećaj izolovanosti kod učenika. U ovoj situaciji neophodno je da škola dozvoli druge oblike komunikacije između učenika, vršnjaka i nastavnika. To mogu biti mrežne poruke na nekoj od popularnih platformi, e-mejl ili video konferencije koje će omogućiti interakciju licem u lice i smanjiti osećaj izolacije.
4. Obuka nastavnika
Učenje na mreži zahteva da nastavnici imaju osnovno razumevanje i praktično korišćenje digitalnih oblika učenja. Međutim, to nije uvek slučaj. Vrlo često nastavnici imaju vrlo limitirano razumevanje tehnologije. Ponekad nemaju ni potrebne resurse i alate za izvođenje nastavna mreži. Da bi se borili protiv toga, važno je da škole ulažu u osposobljavanje nastavnika. Korišćenjem najnovijih tehnoloških unapređivanja, predavači mogu nesmetano da izvode svoje časove na mreži.
5. Upravljanje vremenom korišćenja ekrana
Mnogi roditelji su zabrinuti zbog opasnosti po zdravlje ako njihova deca provode mnogo sati gledajući u ekran. Ovo povećanje vremena upotrebe je jedna od najvećih briga i nedostataka učenja na mreži. Ponekad se kod učenika javlja i loše držanje tela i drugi fizički problemi zbog toga što ostaju pogrbljeni ispred ekrana. Dobro rešenje za to bilo bi pružiti studentima pauze kako bi se odmorili od ekrana i osvežili svoj um i telo.
Pročitaj više novosti na temu edukacije.