Novi Yugo – Povratak Legende

Novi Yugo

Sećate li se onog legendarnog trenutka kada ste videli Yugo parkiran ispred komšijine kuće, sa njegovim prepoznatljivim zvukom i dušom koja kao da vapi za boljim vremenima? Pa, spremite se – jer novi Yugo je tu, a sa njim i talas nostalgije, inovacija i (naravno) večitih šala o jugoslovenskoj auto-industriji!

Da, dobro ste čuli. Yugo, nekada simbol balkanske snalažljivosti i predmet beskonačnih viceva, vraća se na scenu. Ali ovaj put u potpuno novom izdanju! Da li će uspeti da nadmaši svog prethodnika? Da li ćemo opet gledati kako ljudi menjaju menjač nasred puta ili, još bolje, kako ga “guraju uz blagu uzbrdicu”? Hajde da zajedno zavirimo u ovaj automobil koji preti da ponovo osvoji srca (i možda bankovne račune) vozača širom Balkana.

Yugo Nekad – Ikona siromašnog luksuza

Pre nego što zaronimo u priču o novom Yugu, hajde da se malo podsetimo njegovog prethodnika.

Yugo, proizvod Zastave iz Kragujevca, bio je ponos domaće auto-industrije i jedan od najpoznatijih automobila s ovih prostora. Iako ga je Zapad često kritikovao zbog “kvaliteta” (čitaj: sposobnosti da stane usred vožnje bez prethodne najave), na Balkanu je bio simbol narodne auto-kulture. Bio je jeftin, popravljiv sa dva šrafa i gumicom od tegle, i imao je onaj neodoljivi šarm nesavršenosti.

Bio je čak i izvezen u Ameriku, gde je ubrzo postao predmet ismevanja, ali i kultni klasik. Danas, međutim, živimo u svetu električnih automobila, pametnih sistema i potpuno automatizovanih vozila. Pitanje je – može li novi Yugo da preživi u ovakvom okruženju?

Ko stoji iza projekta novog Yuga?

novi yugo

Proizvođač i finansiranje

Za razliku od starog Yuga, koji je bio ponos domaće auto-industrije i proizvod fabrike Zastava Automobili iz Kragujevca, novi Yugo je rezultat međunarodne saradnje i modernog investicionog modela.

1. Ko ga pravi?

  • Proizvodnja novog Yuga poverena je kompaniji Stellantis (koja je vlasnik brenda Fiat, Peugeot, Citroen, Opel i drugih). Stellantis već ima snažnu prisutnost u regionu, posebno kroz Fiatovu fabriku u Kragujevcu, što je logičan izbor za lokaciju proizvodnje.
  • Dizajn i inženjering su kombinacija srpskih i italijanskih inženjera, uz blisku saradnju sa stručnjacima koji su radili na Fiatovim modelima poput 500 i Pande.

2. Ko ga finansira?

  • Vlada Srbije igra ključnu ulogu, uz podsticaje i investicije u domaću auto-industriju. Kako bi se proizvodnja osigurala u Srbiji, država je obezbedila subvencije, jer novi Yugo ima potencijal da stvori hiljade radnih mesta.
  • Privatni investitori iz Evrope, uključujući nekoliko italijanskih i nemačkih firmi koje se bave razvojem električnih automobila.
  • EU fondovi za zelenu tranziciju, s obzirom na to da će jedan od modela biti električni Yugo, koji se savršeno uklapa u strategiju smanjenja emisije ugljen-dioksida.

Ovo znači da novi Yugo nije samo nostalgični projekat, već ozbiljan pokušaj da se Balkanska auto-industrija ponovo digne na noge.

Kako izgleda novi Yugo?

novi yugo

Jedan od najvećih aduta novog Yuga jeste njegov dizajn. Proizvođači su se potrudili da zadrže prepoznatljiv izgled, ali uz moderne detalje. I dalje je kutijast, ali sada sa stilom!

  • LED farovi u obliku prepoznatljivih pravougaonika daju mu futuristički izgled (ali ne toliko futuristički da izgleda kao da dolazi iz 3025. godine).
  • Zaobljenija karoserija poboljšava aerodinamiku – znači, sada može da dostigne 100 km/h bez osećaja da će poleteti poput papira na vetru.
  • Napokon, tu je pristojna zvučna izolacija, tako da više nećete morati da vičete dok razgovarate sa suvozačem.

Jedan od najzanimljivijih dodataka? Skriveni USB priključak u kaseti, jer, ruku na srce, neko mora da puni telefon dok gura auto na uzbrdici.

novi yugo

Motori i performanse – Može li Yugo stvarno ići brže?

Najavljeno je nekoliko varijanti motora, uključujući i električnu verziju. Da, dobro ste pročitali – električni Yugo! Možda nije Tesla, ali zamislite samo kako se Balkan diže na noge kada čuje da “Jugić” ide na struju.

Evo nekoliko opcija koje su trenutno u opticaju:

  • Benzinski model (1.2L, 85 KS) – skroman, ekonomičan i, naravno, savršen za gradske uslove. Maksimalna brzina? Recimo da ćete možda uspeti da preteknete biciklistu.
  • Hibridna verzija – kombinacija malog benzinskog motora i elektromotora. Idealno za one koji vole da budu ekološki osvešćeni, ali ne previše.
  • Električni model (Yugo e-Power, 250 km autonomije) – zvanično najavljen kao gradski automobil sa dometom od oko 250 km po punjenju. Za punjenje na brzoj stanici potrebno je oko 40 minuta – taman dovoljno da popijete kafu i prepričate 5-6 viceva o starom Yugu.

Ono što je najvažnije – novi Yugo neće biti vozilo koje mora da odmorite na pola puta do mora. Ili barem tako kažu…

Enterijer – Adio plastične katastrofe

Ako ste ikada sedeli u starom Yugu, onda znate kakav je osećaj – plastika svuda, sedišta koja bole dušu, i volan koji izgleda kao da je pozajmljen iz traktora.

Ali novi Yugo? Eh, to je već druga priča! Unutrašnjost je modernizovana, sa mekim materijalima i digitalnim ekranima (da, konačno nešto digitalno osim radija koji hvata samo AM stanicu).

Evo šta možete očekivati:

  • Multimedijalni ekran od 8 inča – podržava Android Auto i Apple CarPlay, tako da možete slušati muziku dok stojite u saobraćaju.
  • Digitalna instrument tabla – znači, sada ćete konačno znati kada ste u petoj brzini, a kada u trećoj.
  • Bolja sedišta – više nema osećaja kao da sedite na betonskoj ploči.

I što je najvažnije – klima radi! Da, dobro ste čuli, konačno ne morate da ostavljate prozore otvorene dok vozite leti.

Cena i dostupnost – Koliko košta povratak u budućnost?

E sad, dolazimo do najvažnijeg pitanja – koliko košta novi Yugo? Jer, hajde da budemo realni, cela poenta Yuga je bila njegova pristupačnost.

Procene su da će osnovni model koštati oko 12.000 evra, što ga čini jednim od najpristupačnijih novih automobila na tržištu. Električna verzija? Očekujte nešto oko 18.000 evra – što nije loše ako želite da budete deo ekološke revolucije u balkanskom stilu.

Kada će biti dostupan? Ako sve bude po planu, prve isporuke kreću krajem 2025. godine, taman da se pripremite za naredno letovanje sa stilom.

Zaključak – Da li je novi Yugo opravdao očekivanja?

Iskreno? Ima potencijala. Modernizovan je, povoljan i nosi ogroman emotivni naboj za sve one koji se sećaju originalnog modela. Naravno, ostaje da vidimo kako će se pokazati na putevima – jer, realno, ako opet budemo morali da ga guramo uzbrdo, cela priča pada u vodu.

Ali jedno je sigurno – Yugo je ponovo u centru pažnje, i to je već samo po sebi uspeh. A do tada, hajde da uživamo u šalama o starom Yugu – dok ne budemo imali nove za pričanje!

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

NAJNOVIJE VESTI

Novi Yugo

Novi Yugo – Povratak Legende

Sećate li se onog legendarnog trenutka kada ste videli Yugo parkiran ispred komšijine kuće, sa njegovim prepoznatljivim zvukom i dušom koja kao da vapi za

Google crawleri

Šta su Google Crawleri i Kako Funkcionišu?

Google crawleri, poznati i kao web crawleri ili botovi, su automatizovani programi koje Google koristi za prikupljanje informacija sa interneta. Ovi programi pretražuju web stranice,

Metode fermentacije voća u Srbiji - Destilerija Krstić

Moderne metode fermentacije voća u Srbiji

Fermentacija voća je ključni proces u proizvodnji visokokvalitetnih alkoholnih pića, a savremeni pristupi i tehnologije omogućavaju proizvođačima da unaprede svoje proizvode i osvoje nova tržišta.