Značaj Digitalnog Obrazovanja

Značaj Digitalnog Obrazovanja

Da bi bili uspešni na radnom mestu u budućnosti, ljudi će morati da imaju pravo digitalno obrazovanje. Bilo u školi, na fakultetu ili na poslu – digitalna transformacija koja je u toku svakodnevno čini informatičke veštine sve važnijim. Digitalni mediji takođe stvaraju nove mogućnosti za digitalno učenje. 

Industrija 4.0 treba obrazovanje 4.0

Digitalna transformacija je u toku. Ljudi koji rade za novoosnovana preduzeća nisu jedini kojima su potrebne digitalne veštine – industrijski radnici u pogonima, osoblje na administrativnim položajima i menadžeri banaka takođe moraju biti vešti u digitalnom području. Obrazovni sistem i, posebno, način na koji učimo i predajemo moraju biti prilagođeni ovoj eri digitalizacije. Ovo važi za sve nivoe obrazovanja – od osnovne škole do stručnih škola i univerziteta do kontinuiranog obrazovanja.

Digitalno obrazovanje će omogućiti ljudima da u budućnosti i dalje učestvuju u društvenom životu na samoodređen način. Pored toga, digitalno obrazovanje će osigurati da kompanije ostanu konkurentne. Jednostavno rečeno: Industriji 4.0 je potrebno obrazovanje 4.0. Digitalnom transformacijom moramo radikalno promeniti kako učimo, kao i ono što učimo. To je zato što su digitalne veštine postale četvrta ključna kompetencija uz čitanje, pisanje i računanje.

Kraj uobičajenog posla

Uvereni smo da digitalna transformacija ekonomije i društva može uspeti samo uz digitalno obrazovanje. To zahteva politiku ulaganja u našu digitalnu infrastrukturu, kao i kvalifikovano osoblje i obuku – nešto na šta se poziva i Bundesarbeitgeberverband Chemie (Nemačka federacija udruženja poslodavaca hemikalija (BAVC). Preduslov za digitalizaciju obrazovnog sistema je sveobuhvatna i efikasna IT infrastruktura. Ovo započinje širokopojasnim vezama u obrazovnim institucijama.

Srednje škole odgovorne su za pružanje osnovnog digitalnog obrazovanja i za jačanje obrazovanja u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika), koje će u budućnosti postati još važnije. Studenti treba da nauče kako da koriste softverske alate na časovima informatike i da razumeju kako funkcionišu računari, Internet i zaštita podataka. To bi onda moglo poslužiti kao osnova za učenje o detaljnijim digitalnim i IT temama tokom profesionalnog usavršavanja i razvoja.

Nove opcije za brzu procenu podataka omogućavaju prilagođavanje sadržaja i metoda učenja individualnim potrebama učenika. Inteligentni softver može pratiti njihov napredak i prepoznati koji je materijal savladan i koja područja još uvek trebaju dodatna uputstva. Na ovaj način, kursevi se mogu personalizovati, fokusirajući se na razvoj potencijala pojedinačnih učenika.

Da bi digitalno obrazovanje postalo stvarnost, mora se modernizovati i obrazovanje nastavnika. Za digitalno obrazovanje potrebni su dobro obučeni nastavnici koji su u stanju da koriste digitalne medije za prenošenje relevantnih informacija učenicima, polaznicima i studentima. 

Značaj Digitalnog Obrazovanja

Novi putevi do digitalnog učenja

Moramo promeniti ne samo ono što učimo, već i kako učimo. Bez obzira da li ovo uključuje digitalne platforme, virtuelnu ili proširenu stvarnost, mrežne biblioteke ili vebinare – digitalni mediji omogućavaju mnoštvo novih i inovativnih oblika nastave i učenja u školama, strukovnim institucijama i univerzitetima, kao i u korporativnim programima obuke i razvoja.

Digitalno učenje znači više od same digitalizacije tradicionalnih nastavnih materijala. Korišćenje digitalnih medija u obrazovanju rezultiraće potpuno novim oblastima komunikacije, saradnje i umrežavanja. Budući da digitalna nastava nije vezana za vreme i mesto, ona je fleksibilnija, individualizovanija i pokretnija od tradicionalnih oblika učenja. U digitalnoj eri materijali za kurseve se kreiraju, dele sa drugima i zajedno razvijaju u oblaku. Uz digitalne instrukcije, učenici već u ranom uzrastu uče da prihvataju veću ličnu odgovornost, istovremeno poboljšavajući komunikaciju i timski rad.

Obrazovanje uporedo sa digitalizacijom

Uprkos svim promenama koje se dešavaju nakon digitalne transformacije, cilj obrazovanja ostaje isti: trebalo bi da omogući ljudima da se razvijaju kao pojedinci i omogući im da odgovorno učestvuju u društvenom, političkom i ekonomskom životu. Zbog toga nam je potrebno obrazovanje koje je u ravni sa najnovijom tehnologijom.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

NAJNOVIJE VESTI

Astronomi otkrili najbližu crnu rupu Zemlji

Astronomi otkrili najbližu crnu rupu Zemlji

Teleskop Gemini North na Havajima otkriva prvu uspavanu i najbližu crnu rupu zvezdane mase u našem kosmičkom dvorištu Astronomi su koristeći Međunarodnu opservatoriju Gemini, kojom

e-bicikl

Kako odabrati e-bicikl? Evo devet najboljih!

Ako i dalje zamišljate e-bicikl kao tešku i glomaznu mašinu, razmislite ponovo. Tehnološki napredak znači da su današnji e-bicikli lagani, prenosivi i nude duže trajanje

Pronađen Hiparhov drevni katalog zvezda

Smatralo se da je grčki astronom Hiparh, ilustrovan na slici iznad u svojoj opservatoriji u Aleksandriji u Egiptu, napisao prvi, sada već drevni katalog zvezda.

Elon Musk preuzeo Twitter

Elon Musk preuzeo Twitter

Elon Musk, vlasnik Tesle i Space X-a je napokon preuzeo Twitter! Simpatični milijarder morao je na kraju da izbroji do 44 milijarde dolara kako bi