Da bi bili uspešni na radnom mestu u budućnosti, ljudi će morati da imaju pravo digitalno obrazovanje. Bilo u školi, na fakultetu ili na poslu – digitalna transformacija koja je u toku svakodnevno čini informatičke veštine sve važnijim. Digitalni mediji takođe stvaraju nove mogućnosti za digitalno učenje.
Industrija 4.0 treba obrazovanje 4.0
Digitalna transformacija je u toku. Ljudi koji rade za novoosnovana preduzeća nisu jedini kojima su potrebne digitalne veštine – industrijski radnici u pogonima, osoblje na administrativnim položajima i menadžeri banaka takođe moraju biti vešti u digitalnom području. Obrazovni sistem i, posebno, način na koji učimo i predajemo moraju biti prilagođeni ovoj eri digitalizacije. Ovo važi za sve nivoe obrazovanja – od osnovne škole do stručnih škola i univerziteta do kontinuiranog obrazovanja.
Digitalno obrazovanje će omogućiti ljudima da u budućnosti i dalje učestvuju u društvenom životu na samoodređen način. Pored toga, digitalno obrazovanje će osigurati da kompanije ostanu konkurentne. Jednostavno rečeno: Industriji 4.0 je potrebno obrazovanje 4.0. Digitalnom transformacijom moramo radikalno promeniti kako učimo, kao i ono što učimo. To je zato što su digitalne veštine postale četvrta ključna kompetencija uz čitanje, pisanje i računanje.
Kraj uobičajenog posla
Uvereni smo da digitalna transformacija ekonomije i društva može uspeti samo uz digitalno obrazovanje. To zahteva politiku ulaganja u našu digitalnu infrastrukturu, kao i kvalifikovano osoblje i obuku – nešto na šta se poziva i Bundesarbeitgeberverband Chemie (Nemačka federacija udruženja poslodavaca hemikalija (BAVC). Preduslov za digitalizaciju obrazovnog sistema je sveobuhvatna i efikasna IT infrastruktura. Ovo započinje širokopojasnim vezama u obrazovnim institucijama.
Srednje škole odgovorne su za pružanje osnovnog digitalnog obrazovanja i za jačanje obrazovanja u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika), koje će u budućnosti postati još važnije. Studenti treba da nauče kako da koriste softverske alate na časovima informatike i da razumeju kako funkcionišu računari, Internet i zaštita podataka. To bi onda moglo poslužiti kao osnova za učenje o detaljnijim digitalnim i IT temama tokom profesionalnog usavršavanja i razvoja.
Nove opcije za brzu procenu podataka omogućavaju prilagođavanje sadržaja i metoda učenja individualnim potrebama učenika. Inteligentni softver može pratiti njihov napredak i prepoznati koji je materijal savladan i koja područja još uvek trebaju dodatna uputstva. Na ovaj način, kursevi se mogu personalizovati, fokusirajući se na razvoj potencijala pojedinačnih učenika.
Da bi digitalno obrazovanje postalo stvarnost, mora se modernizovati i obrazovanje nastavnika. Za digitalno obrazovanje potrebni su dobro obučeni nastavnici koji su u stanju da koriste digitalne medije za prenošenje relevantnih informacija učenicima, polaznicima i studentima.
Novi putevi do digitalnog učenja
Moramo promeniti ne samo ono što učimo, već i kako učimo. Bez obzira da li ovo uključuje digitalne platforme, virtuelnu ili proširenu stvarnost, mrežne biblioteke ili vebinare – digitalni mediji omogućavaju mnoštvo novih i inovativnih oblika nastave i učenja u školama, strukovnim institucijama i univerzitetima, kao i u korporativnim programima obuke i razvoja.
Digitalno učenje znači više od same digitalizacije tradicionalnih nastavnih materijala. Korišćenje digitalnih medija u obrazovanju rezultiraće potpuno novim oblastima komunikacije, saradnje i umrežavanja. Budući da digitalna nastava nije vezana za vreme i mesto, ona je fleksibilnija, individualizovanija i pokretnija od tradicionalnih oblika učenja. U digitalnoj eri materijali za kurseve se kreiraju, dele sa drugima i zajedno razvijaju u oblaku. Uz digitalne instrukcije, učenici već u ranom uzrastu uče da prihvataju veću ličnu odgovornost, istovremeno poboljšavajući komunikaciju i timski rad.
Obrazovanje uporedo sa digitalizacijom
Uprkos svim promenama koje se dešavaju nakon digitalne transformacije, cilj obrazovanja ostaje isti: trebalo bi da omogući ljudima da se razvijaju kao pojedinci i omogući im da odgovorno učestvuju u društvenom, političkom i ekonomskom životu. Zbog toga nam je potrebno obrazovanje koje je u ravni sa najnovijom tehnologijom.